بارداری و تناسب اندام

بارداری و تناسب اندام

انجام ورزش سبک در دوران بارداری علاوه بر مناسب و مفید بودن برای مادر برای رشد جنین نیز مناسب است و طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است بانوان باردار که به ورزش می پردازند بعد از زایمان طبیعی دارای فرزندان باهوش تری نسبت به سایر بانوان باردار می باشند  .

انجام ورزش بانوان باردار سبب می شود که رگ های خونی کودک در خصوص مشکلات قلبی برنامه ریزی نماید ، این مزیت تا دوران بلوغ نیز ادامه می یابد .

انجام ورزش به شکل آهسته و ملایم باید صورت گیرد که آسیبی به مادر و جنین وارد نشود .

بانوان باردار از انجام ورزش های زیر باید اجتناب نمایند :

  • دویدن
  • ایروبیک
  • پرهیز از ورزش های تماسی
  • پرهیز از ورزش های رزمی
  • ورزش های پرشی

به بانوان باردار توصیه می شود که ورزش های شنا و دوچرخه سواری ثابت و پیاده روی را با آهستگی انجام دهند .

هم چنین بانوان باردار باید تمامی فعالیت های بدنی خود را زیر نظر مربی انجام دهند .

کمک های که ورزش در دوران بارداری به زایمان می کند :

  • کمک به عدم نیاز به مسکن درد به میزان 35 درصد
  • کاهش دادن میزان خستگی مادر به میزان 37 درصد
  • کاهش دادن میزان اپیزیوتومی به میزان 55 درصد
  • کاهش دادن میزان تپش قلب جنین
  • کاهش دادن تحریک زایمان

به مادران باردار توصیه می شود که جلسات ورزشی را در زمان کمتر از 45 دقیقه انجام دهند و از انجام تمرین های شدید پرهیز نمایند ، به جای انجام تمرین های شدید ، تمرین ها و نرمش های ورزشی را به شکل منظم انجام دهند .

در هوای گرم از انجام ورزش پرهیز نمایند .

انجام ورزش در بارداری علاوه بر مزیت های که در بالا به آنها اشاره شد سبب تناسب اندام مادر نیز می شود .

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 7 =